Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
wypożyczone
(2)
Placówka
WP130 (św. Wincentego 85)
(7)
Autor
Charczuk Ewa
(1)
Dąbrowska Małgorzata (1957- )
(1)
Grochowska Nora
(1)
Grzelachowska Helena
(1)
Janiszewska Bożena
(1)
Kulma Beata
(1)
Morkowska Ewa
(1)
Ryś Maria (1955- )
(1)
Szczepańska Olga (ilustrator)
(1)
Żmuda-Trzebiatowska Krystyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(5)
Kraj wydania
Polska
(7)
Język
polski
(7)
Temat
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Język polski
(2)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Mowa
(1)
Osobowość
(1)
Rodzina
(1)
Uczniowie klas początkowych
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
7 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 454 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 9923, 443 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 114-116.
Od roku 2012 dzieci sześcioletnie (te, które w danym roku kalendarzowym kończą 6 lat) objęte będą obowiązkiem szkolnym - rozpoczną naukę w klasie I szkoły podstawowej. Aby były one dobrze do szkoły przygotowane, od 2011 roku wprowadza się także obowiązek przedszkolny dla dzieci pięcioletnich.Nowa reforma oświaty budzi wiele kontrowersji, obaw i niepokoju wśród rodziców przyszłych pierwszoklasistów. Padają pytania: po co? dlaczego? dlaczego mojemu dziecku odbiera się dzieciństwo? Intencją reformy jest pragnienie, aby wszystkie dzieci przed rozpoczęciem "poważnej" nauki (od ok. II klasy) w łagodny sposób przywykły do reguł współżycia z rówieśnikami, nabrały pewnych cech samodzielności, spotkały się ze wspólnymi zabawami, z kredkami, z książeczkami i ich głośnym czytaniem itd. Jednym słowem - aby wszystkim dzieciom zapewnić możliwie równy start w szkole, nie odbierając im dzieciństwa! Przecież zabawy w przedszkolu i w prowadzonej podobnie do przedszkola klasie I powinny być atrakcyjniejsze od przebywania w domu.Obecnie, w okresie przejściowym, sześciolatki także mogą iść do klasy I, jeśli tylko rodzice wyrażą takie życzenie, a dzieci przynajmniej przez rok chodziły do przedszkola i szkoła jest przygotowana na ich przyjęcie. Sześciolatek który nie chodził do przedszkola również może pojść do szkoły, o ile Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna stwierdzi, że osiągnął on odpowiednią dojrzałośćszkolną. W okresie przejściowym szkoły powinny przygotować się na przyjęcie dzieci sześcioletnich zgodnie z wytycznymi MEN.Wymagane są:Ľ pomieszczenie do nauki z dopasowanymi meblami i pomocami;Ľ pomieszczenie do zabawy i odpoczynku z dużą ilością zabawek, gier, pomocy;Ľ odpowiednio przygotowane sanitariaty dla dzieci;Ľ odpowiednio przygotowani nauczyciele, którzy pracują z dziećmi metodami zabawowymi i uczą dzieci głównie poprzez zabawę!Ponieważ do szkoły idą dzieci młodsze o rok, zmieniony jest także program nauczania - został on do nich dostosowany. W klasie I dzieci mają zdobyć podstawy pisania, czytania i liczenia, uczą się współpracy w grupie, stają się bardziej samodzielne. Mają także opanować podstawy posługiwania się komputerem, podstawy języka obcego itp., aby w klasie II i III były już przygotowane do przyswajania i utrwalania wiedzy, umiejętności oraz nawyków systematycznego uczenia się.No tak, ale czy moje dziecko sobie poradzi? Czy ma jakieś braki? Może mu w czymś pomóc? - takie pytania i wątpliwości towarzyszą od dawna zatroskanym rodzicom pierwszoklasistów. Teraz jednak, gdy do szkoły ruszają sześciolatki, a przed nimi nieznana klasa I, nabierają one większej wagi.Prezentowana książka jest Poradnikiem dla tych właśnie rodziców, którzy pytają, obawiają się i chcą zapewnić swoim sześciolatkom dobry start w szkoleniezależnie od tego czy miały one edukację przedszkolną, czy też nie, czy miały diagnozę dojrzałości przeprowadzoną w przedszkolu, czy też diagnozy takiej nie było. Czego będzie się od mojego dziecka wymagać i czego ja mam od niego wymagać? Jakie ma dobre, a jakie słabsze strony i co to znaczy? Czy i jak mogę mu pomóc przed pójściem do szkoły i w początkowym okresie w szkole? - na te właśnie pytania postaram się w tej książce odpowiedzieć.Omówione w niej będą z jednej strony oczekiwania szkoły co do poziomu rozwoju dzieci, z drugiej zaś przedstawiona zostanie charakterystyka możliwości rozwojowych dzieci w wieku około sześciu lat.Można będzie także sprawdzić "czy mój maluch osiągnął gotowość szkolną" - w tym celu zamieszczam Arkusz Dojrzałości (wraz z opisem jego wypełniania i oceny wyników), pozwalający w prosty sposób ocenić cały szereg umiejętności i właściwości dziecka wskazanych przy rozpoczęciu nauki.Wszyscy korzystający z Poradnika rodzice będą mogli ponadto pomóc swojemu dziecku w przygotowaniu do szkoły - na końcu każdego rozdziału zamieszczam pomysły na zabawy i zajęcia, które pomogą dziecku w polubieniu czynności szkolnych, rozbudzą jego zainteresowanie i zaciekawienie tym, czego będzie uczyło się w szkole.Życzę wszystkim dzieciom i ich rodzicom ciekawych wspólnych zabaw, radości i dobrego startu w szkole.Autorka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego taki tytuł: "Język hop do góry"? Bo właśnie miejsce języka jest właśnie u góry, za zębami. Umożliwia to prawidłowy rozwój zgryzu i wymowy dziecka. Nieprawidłowe - płaskie - ułożenie języka powoduje wady zgryzu - język wypycha dolne zęby. Powoduje też wady wymowy - dzieci te często seplenią.Zaproponowane w tej książce ćwiczenia mają pomóc dziecku w nauce, a potem w utrwaleniu - przerodzeniu w nawyk - prawidłowego ułożenia języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 16334 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 681 (1 egz.)
(dostępność ok. 29.05.2024)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej